وضغیت وبلاگ ما؟

آمار مطالب

کل مطالب : 548
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2673
باردید دیروز : 30
بازدید هفته : 3364
بازدید ماه : 12797
بازدید سال : 38757
بازدید کلی : 381661

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مثل باران باشیم و آدرس mobinir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نویسنده : BARANE313
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396
نظرات

«نهنگ آبی» به جان نوجوانان روسیه افتاد + عکس

نهنگ آبی

چالش «نهنگ‌ آبی» نوجوانان روسیه را تشویق به از بین بردن خود می‌کند؛ از نوامبر سال ۲۰۱۵ تا آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی «نهنگ آبی» ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ خودکشیهای ناشی از یک چالش اینترنتی موسوم به «نهنگ آبی» (the Blue Whale Challenge) در کشور روسیه پلیس را وادار به تحقیق در این رابطه کرده است؛ چالشی که از نوجوانان می‌خواهد تا به زندگی خود پایان دهند.

بر اساس گزارش یورونیوز، گروهی که این چالش اینترنتی را مدیریت می‌کنند به مدت 50 روز از مخاطبان که اغلب نوجوانان هستند، می‌خواهند تا روزانه کاری را که از آنها خواسته شده را انجام دهند و در پایان، عکسی از تکلیف خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند؛ مرحله نخست این چالش، کشیدن یک «نهنگ آبی» روی دست است.

خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم‌های وحشت‌آور، حاضر شدن در اماکن، سازه‌ها و بلندیهای خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخشهایی از این چالش است که هر روز و رفته‌رفته سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می‌شود تا خودکشی کند.

حادثه‌ای که در آن نوجوانی خود را به زیر قطار انداخت یا دختری 15 ساله به نام «یولیا کونستانینوا» (Yulia Konstantinova) که خود را از پشت‌بام ساختمانی 14 طبقه به پایین انداخت، به گروه گرداننده بازی «نهنگ آبی» نسبت داده می‌شود.

 

پلیس در همین ارتباط دو نوجوان را بازداشت کرده که گمان می‌رود از صحنه خودکشی «یولیا» فیلم‌برداری می‌کردند؛ در این رابطه روزنامه «نووایا گزتا» می‌نویسد که از نوامبر سال 2015 تا آوریل سال 2016 میلادی 130 مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی «نهنگ آبی» ثبت کرده است.

پلیس روسیه هم در این خصوص تحقیق می‌کند؛ گمان می‌رود که حداقل 130 مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی نهنگ آبی بوده است.

سال گذشته، پلیس روسیه جوانی 21 ساله به نام «فیلیپ بودیکین»(Philipp Budeikin) را دستگیر کرد که گمان می‌رود سردسته گروهی بوده که از طریق اینترنت نوجوانان و جوانان را به خودکشی ترغیب می‌کرده‌اند.

یکی از شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی که این گروهها در آن فعال هستند، «وی‌کی» نام دارد؛ «وی‌کی» مخفف «وی‌کنتاکته» (VKontakte) شبکه اجتماعی روسی است که به فیس‌بوک شبیه است و کاربران بسیاری از جمله در روسیه، اوکراین و مولدوای و قزاقستان دارد.

شایان ذکر است که این چالش اینترنتی اخیراً در فرانسه هم رایج شده است.

خبرگزاری تسنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 2553
برچسب‌ها: نهنگ آبی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1396
نظرات

الگو گرفتن جوانان ما باید از این جور انسان ها باشد نه از شبه هنرمندانی که فقط ادعای وطن پرستی دارند.

 

945673 Gahar ir زندگینامه شهید محسن حججی ، شهیدی که داعش سرش را برید!

961818 Gahar ir زندگینامه شهید محسن حججی ، شهیدی که داعش سرش را برید!

shahid hojaji زندگینامه شهید محسن حججی ، شهیدی که داعش سرش را برید!

تعداد بازدید از این مطلب: 2564
برچسب‌ها: شهید محسن حججی ,
موضوعات مرتبط: شهدا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چترها را باید بست زیر باران باید رفت فکر را خاطره را زیر باران باید برد با همه مردم شهر زیر باران باید رفت دوست را زیر باران باید برد عشق را زیر باران باید پیدا کرد زیر باران باید بازی کرد زیر باران باید چیز نوشت حرف زد نیلوفر کاشت زندگی تر شدن پی در پی زندگی آب تنی کردن در حوضچه "اکنون" است رخت ها را بکنیم آب در یک قدمی است ... سهراب سپهری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود